Distributieriem
De distributieriem zorgt er mede voor dat de motor in jouw auto goed functioneert. Via de krukas drijft de distributieriem de nokkenas aan. Omdat hij enigszins flexibel moet zijn, bestaat de riem uit rubber en vezels. Deze zijn echter slijtagegevoelig. En daar zit ‘m de crux: dit zorgt ervoor dat de distributieriem vroeg of laat vervangen moet worden. Da’s helaas onvermijdelijk…
Wanneer vervangen?
We krijgen de vraag wel vaker: hoe weet je nou of het tijd is om de distributieriem van je motor te vervangen? Het antwoord is eenvoudig: hou het voorgeschreven kilometrage van de autofabrikant aan. Deze geeft precies aan wanneer de distributieriem aan vervanging toe is. Het aantal verschilt per automodel, maar ligt globaal tussen de 60.000 en 120.000 kilometer. Wacht niet langer, want door slijtage kan de riem breken of knappen en kan je motor ernstige schade oplopen. En, eerlijk is eerlijk, zo’n reparatie kost je veel meer dan het vervangen van de distributieriem. Twijfel je of het al echt nodig is? Bel ons voor advies of bezoek een van onze vestigingen.
Zo gaan we te werk
Heb je een afspraak gemaakt voor vervanging van de distributieriem, dan kun je de auto bij onze vakkundige medewerkers achterlaten. Wij monteren uitsluitend distributieriemen van topmerken die ook door de autofabrikant zelf gebruikt worden: 1e montagekwaliteit! Voor jou een waarborg voor een geluidsarme distributieriem met goede krachtoverbrenging en lange levensduur. Het vervangen van een distributieriem vereist meestal aardig wat werk. Daarom biedt BandenProf je de mogelijkheid om gebruik te maken van een leenauto of leenfiets.
Heb je bij een garage wel eens het gevoel dat je voor onderhoud en reparaties meer betaalt dan nodig is? Niet bij de BandenProf, wij denken met jou mee en zorgen altijd voor een betaalbare prijs!